• SUA\İçerik Ekibi

Pazarlama Otomasyonu ile verimlilik artışı sağlayalım


Bir işletme sahibi yada pazarlama müdürüyseniz, iş günlerinin ne kadar yoğun geçebileceğini bilirsiniz.


Arka arkaya toplantılar, ekibinizin hedeflerine ulaşmak için doğru yolda olmasından emin olmak, yeni Facebook kampanyanızı iki kere kontrol etmek (20 dakikaya yayınlanmak üzere olan), ve bu liste uzayıp gider.


Başarılı yeni iş üretimi için pazarlama yönteminizin doğru zamanda, doğru mesajla, doğru hedef kitleye ulaşmasından emin olmaya çalışırken, yapmanız gereken her şeyi dengede tutmak zor olabilir. Bu nedenle birçok şirketin pazarlama otomasyonuna başvurduğunu görüyoruz.


O zaman, Temellerle Başlayalım: Pazarlama Otomasyonu da neymiş?


Muhtemelen pazarlama otomasyonu terimini daha önce duymuşsunuzdur ancak aslında neyi ifade ettiğini derince araştırmamışsınızdır – ve bu hiç sorun değil!


Pazarlama otomasyonu, basitçe, manuel efor sarfetmeden pazarlama faaliyetlerini yürütmenizi sağlayan bir yazılım teknolojisidir.(örn. Sosyal medya çalışmalarını yayınlamak, e-posta göndermek, ve dahası)


Şirketler Pazarlama Otomasyonuyla Başarıyı Buluyor mu?

En başarılı kullanıcıların %91’i pazarlama otomasyonunun kendi pazarlama yöntemlerinin genel başarısı için ‘çok önemli’ olduğu konusunda hemfikirler.


Pazarlama otomasyonunun neden pazarlamacılar ve iş sahipleri için önemli olduğunu görmeniz için bazı faydalarının üzerinden geçelim.


1. Zaman Kazandırır

BD Ventures’dan Brian Downard ve fenomen Ehsan Jahandarpour, pazarlama otomasyonunun nasıl zaman (ve para) kazandırdığı ile ilgili mükemmel bir infografik yayınladı. Bunlardan bazıları:


· Sosyal medya yayınlarınızı ve reklamlarınızı otomatikleştirdiğinizde, ortalama, haftada 6 saatten fazla zaman kazanırsınız.

· Erişim ve takip e-postalarınızı otomatikleştirerek geri dönüt oranlarınızı %250 artırabilirsiniz.

· Müşteri randevularını yada toplantıları otomatikleştirilmiş bir uygulamayla ayarlayarak %80 daha fazla zaman kazanabilirsiniz.


Artık her sabah bir uygulamayı açıp sosyal medya çalışmalarını o gün için planlamak yada e-postalardan birini göndermek zorunda değilsiniz. Pazarlama otomasyonu sayesinde, ihtiyacınız olan her şeyi önceden planlayabilirsiniz. Buda sizi diğer pazarlama faaliyetlerini yapmanız için müsait hale getirir.


Siz sırf kampanyanızı sektesiz sürdürme amacıyla sekmeler arasında gidip gelirken, tahmin ettiğinizden daha çok zaman kaybediyorsunuz.


2. Müşteri İlişkileri Yönetiminden Fazlasını Almanıza Yardımcı Olur

Öncelikle, bir noktaya dikkat çekmek istiyorum – Müşteri İlişkileri Yönetimi yazılımı ve pazarlama otomasyonu yazılımı aynı şey değildir. Bazı insanların bu iki terimi birbirlerinin yerine kullandıklarını duydum ancak kesinlikle farklıdırlar.


MİY (Müşteri İlişkileri Yönetimi) yazılımı daha temas-odaklıdır ve satış tarafında kullanılır. Bu tip bir sistem isimler, adresler, telefon numaraları gibi iletişim bilgilerini ve bazı davranışları yada sizle olan sohbetleri kaydeder.


Pazarlama otomasyonuysa, isminden anlaşılabileceği üzere pazarlama odaklıdır.


Ek olarak kritik iletişim bilgilerini kayıt etmek için, müşteri bağlantılarınızın pazarlamada nerede oldukları üzerine ışık tutar, hangi kaynakları indirmişler, hangi internet siteleriyle etkileşime girmişler ve en önemlisi, bu etkileşimlere bakarak size otomatik olarak kritik görevleri yapacak süreçleri kurmanıza olanak sağlar.


Tek başlarına etkiliyken, MİY ve pazarlama otomasyonu yazılımı beraber kullanıldığında çok daha değerli hale gelir.


Bir pazarlama otomasyonu uygulamasını, MİY ile entegre bir şekilde kullandığınızda, müşteri bağlantınızın satış ve pazarlama aktivitelerini tek bir yerde görme avantajına sahip olursunuz.


Bu size, bir kişinin sizin markanız ile ilişkisi ile ilgili büyük resmi görmenizde yardımcı olur ve ona ulaşmanızı daha kolay hale getirir.


Örneğin, MİY ile entegre olmuş pazarlama otomasyonu, halihazırda sisteminizde olan hedef kitleye yönelik e-posta gönderimi için ayarlanılabilir. Bu entegrasyon olmadan, bütün müşteri bağlantılarınızı MİY veri tabanınızdan teker teker elle yüklemeniz gerekir. Buda, insan kaynaklı hata riskinin yanı sıra zaman ve para kaybına neden olur. Eğer biri yanlışlıkla bir e-posta adresini yanlış yazarsa, o kişi e-postanızı alamayacaktır ve bu şekilde bir satışı kaçırmış olma olasılığınız vardır.


3. Size ‘Büyük Resim’ Verisini Verir

İşinizin başarısını güvenceye alıp, yatırım getirinizi artıracak bir yol ararken, kritik Anahtar Performans Göstergelerine (APA) direkt erişiminiz olması gerekir. Ancak, 2-3 farklı uygulama kullanıyorsanız, bu platformlar arası gidip gelirken büyük ihtimalle gereksiz zaman harcıyorsunuz ve sayıları direkt kampanyanıza bağlarken zorlanıyorsunuzdur.


SUA’nın sağladığı pazarlama otomasyonu uygulaması, bütün pazarlama aktivitelerini ilgili kampanyanız ile ilişkilendirmenize olanak sağlar ve trafiğin, değişim oranlarının, tıklamaların vs… kapsamlı analitiğini size tek bir yerde sunar. Bunun gibi güçlü, çok-yönlü uygulamalar size verinizin büyük resmini verir ve her şeyin platformdan platforma atlamaktansa nasıl beraber çalışabildiğini gösterir.


Dahası, raporlara ulaşabilir ve her şeyin tam şu anda nasıl performans gösterdiğine bakabilirsiniz.


Spesifik olarak pazarlama çabanızın satışlarınızı nasıl etkilediğini takip etmek için tasarlanmış bir uygulama kullanırken, stratejinizin eksenini etkileyecek ve ihtiyacınız olan görünürlüğü anında elde edersiniz. Uyarılar (ve genel düşük performans) size sürpriz olmayacaktır.


4.Tutarlılık

Bir pazarlama otomasyonu uygulamasıyla, hedef kitlenizin internetteki aksiyonlarına göre

aynı ve tutarlı deneyimi aldığını bilerek içiniz rahat edebilir.


Bir kullanıcı bloğunuza abone olduğunda, örneğin, o kişiye otomatik olarak makale öneren bir hoşgeldiniz e-postası gönderen bir iş akışı ayarlayabilirsiniz. Bloğunuzun kurulumuna göre, yeni makalelerinizi yayınlandıkça otomatik olarak abonelerinize göndertebilirsiniz.


Pazarlama otomasyonuyla, her şey kendi kendine hallolur; e-postaları veri tabanına elle göndermeniz konusunda endişelenmeniz gerekmez.


Bu, ne zaman bir kullanıcı iş akışına girerse, her zaman uygun mesajı alacağını garanti eder.


4. Kişiselleştirmeye Olanak Verir

Şunu anlamak gerekir – Kişiselleştirilmiş e-postalar 6 kat daha fazla alım-satım işlemi yaptırır. Ancak markaların %70’i bunları kullanmakta başarısız olur.


Neyse ki, iyi bir pazarlama otomasyonu uygulaması kişilerinize özelleştirilmiş içerik üretmeyi çok kolay hale getirir.


Örneğin, birçok otomasyonu yazılımında, e-postalara özelleştirilmiş belirteçler (alıcının ismi gibi) ekleyebilirsiniz. Bu gibi elementlerin e-postalara katılması; büyük bir listeye değil de sanki gerçekten spesifik olarak o kişiye gönderilmiş gibi onların daha kişisel görünmesini sağlar.


Bağlantınız, onlara kişisel görünen bir e-posta aldığında, o e-postayı açıp okumaya daha yatkın olur.


Şöyle düşünün – genel gönderilmiş bir e-postaya mı tıklamaya daha meyilli olursunuz yoksa sırf size özel gönderilmiş gibi görünen bir e-postaya mı? İsminizin bulunduğu ve ‘Teklif #1 ile ilgilendiğinizi fark ettik ve X, Y ve Z’nin ilgini çekebileceğini düşündük!’ yazan bir satır.


Sanırım ikinciyi seçeceğimizde hemfikiriz!


Pazarlama otomasyonu ile, bu kişiselleştirilmiş iş akışları kolay ayarlanabilir ve harika sonuçlar verir. Bu tamamen doğru insana, doğru zamanda, doğru mesajla ulaşmayla ilgili bir durum. İçeriğinizi kişilerinizin ihtiyaçlarına göre uyarlayıp istedikleri anda aradıkları çözümleri sunabilmekle alakalı.


Pazarlama otomasyonu kullanan şirketler alım-satım işlemlerinde baştaki MQL(Pazarlamaya hak kazanan potansiyel müşteri) dönüşlerine göre %53 artış gözlemlemiş ve gelir düzeyi artış oranlarını pazarlama otomasyonu kullanmayanlara göre %3.1 artırmışlardır. –


Pazarlama otomasyonu bunu bir hayat tarzı haline getirir.


Pazarlama otomasyonu size izleyip kontrol edebileceğiniz pazarlamaya daha sistematik yaklaşmanızı sağlar. Çabalarınızın tümünü görünür hale getirmiş olur ve dahası, çabanızın neye yaradığını görmüş olursunuz.


Yeni kullanıcıları kolayca çekmenize ve satış yoluyla onları potansiyel müşteriye çevirmenizde kolaylık sağlar. Bu yol boyunca herhangi bir sürpriz yoktur ve fark etmeden müşteri bağlantınızı kaybetmezsiniz.


Otomasyon ile, iş sahipleri ve pazarlama üst yöneticileri, pazarlamayı daha veriye dayalı ve ölçülebilir hale getirebileceklerini fark ediyorlar. O zaman, siz neden pazarlama otomasyonuna yatırım yapmayasınız ki?


İkna Oldum! Nasıl başlayacağım?

Herşey gibi, faaliyetlerinizi bir pazarlama otomasyonuna taşırken siz ve pazarlama ekibinizden herkesin işin içinde olduğundan emin olmanız gerekir. En son istediğiniz şey yatırım yapıp fonksiyonlarından sadece %30’unu, daha kötüsü %0’ını kullanmanızdır.


Daha detaylar ve görüşme talebi için bizimle iletişime geçebilirsiniz.

SUA Bil. Yaz. Dan. ve Yön. Hiz. Ltd. Şti. 

Mersis No: 0781046445800018

Adres: Valikonagi cad. Sezai Selek Sok. No:6 Sisli/Istanbul

E-posta: info@sua.com.tr